Wiadomości

Wspólnie dla Kampanii "Trzeźwa młodość"

Data publikacji 09.09.2013

Spożywanie alkoholu przez osoby nieletnie to społeczny problem, który niesie za sobą negatywne konsekwencje. Dzisiaj 9 września policjanci wydziału prewencji sosnowieckiej komendy wzięli udział w spotkaniu inaugurującym kampanię społeczną pod hasłem "Trzeźwa młodość". Policjanci czynnie zaangażowali się w to społeczne przedsięwzięcie.

Spożywanie alkoholu przez osoby nieletnie to społeczny problem, który niesie za sobą negatywne konsekwencje. Dzisiaj 9 września policjanci wydziału prewencji sosnowieckiej komendy wzięli udział w spotkaniu inaugurującym kampanię społeczną pod hasłem "Trzeźwa młodość". Policjanci czynnie zaangażowali się w to społeczne przedsięwzięcie.

Dzisiaj, 9 września na terenie Sosnowca i Dąbrowy Górniczej ruszyła zainicjowana przez Wydział Zdrowia Urzędu Miejskiego w Sosnowcu społeczna kampania pod hasłem „Trzeźwa młodość”. W Urzędzie Miejskim w Sosnowcu na inaugurującej konferencji spotkali się partnerzy przedsięwzięcia. Punktualnie o godzinie 11.00 przedstawiciele wydziału zdrowia miasta Sosnowca oraz Dąbrowy Górniczej zaprezentowali założenia oraz cele społecznej akcji. Przekaz kampanii w swej treści skoncentrowany jest na uświadomieniu wspólnej odpowiedzialności. Hasło przewodnie widniejące na plakatach do kampanii głosi:„Chronimy dzieci i młodzież. Nie sprzedajemy alkoholu nieletnim!”
Sosnowieccy stróże prawa przyłączą się do realizacji zakładanych w trakcie trwania kampanii działań. Placówki handlowe oraz miejsca, gdzie podawany jest alkohol zostaną poddawane szczególnej kontroli. W trakcie współpracy z organizatorem kampanii policjanci bacznie przyglądający się respektowaniu przez sprzedawców prawa będą także premiowali placówki handlowe funkcjonujące zgodnie z literą prawa. Placówka, w której zauważymy naklejkę kampanii widniejącą na kasie fiskalnej będzie wyróżniona za rzetelność w tej materii, zrozumienie problemu i społeczną odpowiedzialność zatrudnionych w niej osób. Sprzedawcy wywiązujący się z obowiązku respektowania prawa i reagujący na osoby nieletnie usiłujące dokonać zakupu alkoholu wpisywać będą się swoją postawą w przekaz kampanii. Twórcy tego przedsięwzięcia w przekazie kampanii zawarli główne punkty:

-ALKOHOL JEST TYLKO DLA OSÓB DOROSŁYCH

 

 

-DOROSŁY WYGLĄD NIE OZNACZA PEŁNOLETNIOŚCI

 

 

-TYLKO DOKŁADNE SPRAWDZANIE DOWODU TOŻSAMOŚCI PRZEZ SPRZEDAWCĘ MOŻE POTWIERDZIĆ PEŁNOLETNIOŚĆ OSOBY, KTÓRA CHCE KUPIĆ ALKOHOL

 


Przekaz kampanii jest społecznie ważny. Wspólne zaangażowanie instytucji podkreśla wspólną troskę o młodzież.

W trakcie kampanii przez cały miesiąc na antenie Telewizji Katowice będzie wyświetlany spot reklamowy przybliżający problematykę oraz skutki braku odpowiedzialności dorosłych.


Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik (format flv - rozmiar 1.77 MB)

Powrót na górę strony