„Daj sygnał kierowcy. Noś odblaski. Włącz myślenie”
Od 1 lutego ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej „Moda na odblaski. Włącz myślenie”, realizowanej przez Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Film, który został nakręcony na potrzeby tej kampanii pokazuje zalety używania elementów odblaskowych oraz ich wpływ na bezpieczeństwo na drodze.
Od 1 lutego ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej „Moda na odblaski. Włącz myślenie”, realizowanej przez Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Film, który został nakręcony na potrzeby tej kampanii pokazuje zalety używania elementów odblaskowych oraz ich wpływ na bezpieczeństwo na drodze.
Jesień i zima to okres szczególnie trudny dla niechronionych uczestników ruchu drogowego - pieszych. Szybko zapadający zmrok i złe warunki atmosferyczne, często są przyczyną wypadków drogowych z udziałem pieszych, rowerzystów, dzieci czy seniorów. Pamiętajmy dzięki odblaskom jesteśmy bardziej widoczni.
Celem kampanii jest przede wszystkim edukacja najmłodszych w zakresie bezpiecznych zachowań na drodze oraz obowiązku noszenia elementów odblaskowych.
Zgodnie z art. 43. ust.1 kodeksu drogowego każde dziecko do 15. roku życia, poruszające się po zmroku po drodze, ma obowiązek noszenia elementów odblaskowych w widocznym miejscu. Noszenie odblasków znacznie poprawia widoczność, a tym samym bezpieczeństwo na drodze. Dla porównania, osoba nosząca odblask dla kierowcy widoczna jest z odległości 150 metrów, a bez niego zauważalna jest dopiero z odległości 20 metrów. Statystyki policji są alarmujące – w sumie, co roku, na polskich drogach ginie aż 300 dzieci. To pokazuje jak ważne jest promowanie bezpieczeństwa.
źródło: KGP
Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik (format flv - rozmiar 2.5 MB)