Wiadomości

Uwaga na oszustów w internecie

Data publikacji 24.08.2010

Zamiast zakupów w zatłoczonych centrach handlowych i supermarketach coraz częściej wolimy robić zakupy w zaciszu domowym, korzystając z internetu. Pamiętajmy jednak, że nie każdy dokonany w ten sposób zakup będzie udany. Apelujemy o rozwagę !

Zamiast zakupów w zatłoczonych centrach handlowych i supermarketach coraz częściej wolimy  robić zakupy w zaciszu domowym, korzystając z internetu. Pamiętajmy jednak, że nie każdy dokonany w ten sposób zakup będzie udany.  Apelujemy o rozwagę !

 

Na aukcji internetowej sosnowiczanka postanowiła kupić trampki. Cena jaką miała zapłacić nie mała, bo 109 złotych. Obuwie zostało zaoferowane do sprzedaży przez mieszkankę Białegostoku. Wystawiła trampki na ukcję, pobrała za nie pieniądze i nie wywiązała się z umowy. Jednym słowem zainteresowana nie otrzymała towaru, a jej portfel zubożał o 109 złotych. Zaniepokojona kobieta o wszystkim powiadomila policję. To jeden w wielu przykładów oszustwa przy zakupach w internecie, odnotowanych przez sosnowiecką policję. Pamiętaj , nigdy nie wybieraj  towaru pochopnie.  Kupując w internecie  uważaj na dodatkowe koszty, czas i bezpieczeństwo realizowanej transakcji oraz  sprawdź doładnie kto jest oferentem.

 

 KLIKNIJ  I PRZECZYTAJ  

 

 


Zanim kupisz coś w internecie:

 

 

● Sprawdź adres i numer telefonu do przedsiębiorcy (nie zakładaj, że przedsiębiorca ma siedzibę w Polsce tylko dlatego, że adres internetowy ma skrót:.pl).

● Poszukaj witryn internetowych, które zapewniają bezpieczne sposoby płatności (w szczególności bezpieczne połączenia) – sygnalizowane poprzez symbol (ikonkę) kłódki na dole ekranu monitora, gdy dokonujemy zapłaty.

● Dowiedz się, czy przedsiębiorca deklaruje reguły zachowania prywatności (tzw. politykę prywatności) i wskazuje, w jakim trybie będzie przetwarzał nasze dane osobowe.

● Pamiętaj, że nie zawsze zawierając umowę on-line, możemy korzystać z pełni praw konsumenckich (np. prawa do odstąpienia nie stosuje się do umów o usługi turystyczne, zakwaterowania, transportu).

● Sprawdź, czy nabywany towar – np. urządzenie elektryczne – odpowiada wymogom w naszym kraju (np. sprzęt działa przy niższym napięciu elektrycznym).

● Dowiedz się, czy gwarancja jest honorowana w naszym kraju, a jeżeli będziesz musiał zwrócić towar sprzedawcy w jego kraju, to czy zwrot będzie stanowił jakiś problem.

● Poznaj wysokość dodatkowych kosztów zakupu (podatki, cło, koszty dostawy, przesyłki pocztowej lub paczki).

 

źródło: www.konsument.gov.pl

 

 

Ubezpieczenie transakcji


Serwis aukcyjny Allegro wprowadził Program Ochrony Kupujących. Dzięki niemu osoby nabywające rzeczy przy pomocy serwisu mają zapewnioną rekompensatę do 10 tys. zł w przypadku, gdy zapłaciły one za towar, ale go nie otrzymały lub otrzymały towar, który znacznie różni się od opisanego w ofercie. W kwocie rekompensaty serwis uwzględnia również koszt wysyłki towaru do 100 zł w przypadku, gdy w transakcji. Kupujący skorzystał z Płacę z Allegro za zakupy. Rekompensata jest finansowana ze środków Programu Ochrony Kupujących, dlatego ani kupujący, ani sprzedający nie ponoszą z tego tytułu żadnych kosztów.

 

źródło: Allegro.pl

 

Powrót na górę strony